Min gudaste kladdkaka

Jag bakade nästan alldeles nyss en aas god kladdkaka . Mumsss kan jag bra säga.
Vi hade tyvärr ingen grädde hemma så det blev världens godaste kladdkaka.
Ni ska få receptet så ska ni testa baka den det finns inge godare än det allt.
Jag gjorde även ett hjärta som motiv och mamma ba nej bella så skulle du inte gjort.
Nu vill man ju bara så och kolla på den för att den är å fin.
hehe  Men vi tog en varsin bit i alla fall
kladdkaka och gammeldags vaniljglass, mummmsssen!

 

Kladdkaka
12-16 personer
100g smör
2ägg
2 ½ Strösocker
1½ vetemjöl
3 msk kakao
1tsk vaniljsocker

Gräddnings tid:
20 min, Om du har 25 min så blir toppen knaprig och det blir jätte gott

ugnstemperatur:
175grader övr och undervärme

Först ska du lägga smöret i en kastrull smällta det sedan flytta den från plattan
Efter det ska du vispa äggen & sockret nogrant  .
När du gjort det kan du blanda ner restenav ingridienserna.
Efter du har gjort klart smeten ska du ju smörja en bakform som man kan öppna på sidorna.

När den är klar låt den svaln lite sen heller du på florsocker du kän öven göra motiv med florsockret .
Som dekorration




jag kan bara säga ni måste testa
och även skriva hur resultatet blir sen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0